Mihai Dragomir - Întrebarea mea este despre estrogen și reducerea estrogenului sau dacă există plante care pot funcționa ca inhibitor de aromatază.

Întrebarea mea este despre estrogen și reducerea estrogenului sau dacă există plante care pot funcționa ca inhibitor de aromatază. Situația mea este că sunt într-o stare estrogenică ridicată. Am peste 40 ani, dar sunt deja postmenopauză. Am intrat în menopauză foarte devreme la vârsta de 40 de ani. Am fost diagnosticată anul acesta cu Hashimoto și am luat mult în greutate cam 40 de kilograme în doar 3 ani. De la menopauză mi s-a spus că probabil am avut Hashimoto timp de 3 ani sau cam asa ceva. Progesteronul meu este foarte scăzut, chiar dacă am suplimentat cu Progest-E. Sunt sub un mare stres, chiar dacă sângele a arătat estrogenul la fel de scăzut, cred că este doar pentru că este prins în celule, am probleme digestive și multe alte probleme. Deoarece nu pot ridica progesteronul chiar și cu suplimente și dietă, a-ți sugera că ar trebui să iau ceva ca inhibitor de aromatază?
Ray Peat: Aproape toata lumea în jurul vârstei de 40 de ani prezintă cel mai mare raport dintre estrogen si progesteron. Dar problema este când estrogenul pare scăzut atunci cand este măsurat în ser, chiar dacă e la cel mai înalt nivel în jurul varstei de 40 de ani. Când progesteronul este insuficient, estrogenul nu poate fi eliberat din celulă și așa nu apare în ser până când progesteronul nu afectează celulele pentru a elibera estrogenul astfel încât să poată fi măsurat, dar asta înseamnă chiar și fără a lua ceva pentru a crește progesteronul, inhibitorii naturali de aromatază sunt foarte practice și logice. Două fructe care conțin inhibitori eficienți de aromatază sunt portocalele și guavele cu substanțele Apigenin si Naringenin. Și aspirina poate ajuta blocând producerea de prostaglandine inflamatorii. Suplimentul de pregnenolonă este în mod indirect capabil să mărească progesteronul și să scadă producția de estrogen.